برای اینکه بگوییم
در واقع رویکردیه که کمک به کسب و کارها می کنه تا ارتباط با مشتریانشان را مدیریت کنند.
CRM از دیدگاه های متفاوت معانی متفاوتی هم داره که در جلوتر به آن ها نیز می پردازم ولی قبلش بگم به کمک سی آر ام و نرم افزارهایش،همه کارهای شرکت، ت کاری و افراد تیم های مختلف در یک پلتفرم یکپارچه کار میکنن که وقعا خیلی کمک بزگی به کسب و کارها میکنه.
گفتم که سی آر ام از دیدگاه های مختف معانی مختلفی هم دارند حالا این دیدگاه ها اصلا چیا هستن؟
در این دیدگاه سی آر ام یک استراتژی هستش کهخط و مشی کلی را تعیینمیکنه
در این دیدگاه سی آر ام یک روند است برایمدیریت کردن ارتباط مشتری
در این دیدگاه سی آر ام یکنرم افزارهستش که از آن برای ارتباط بهتر با مشتری و ثبت گزارش این ارتباط استفاده میکنن
خب جواب این سوال خیلی بدیهیه!
ارزشمندترین دارایی هر کسب و کاری مشتریاشن. اگه کسب و کار نتونه خوب با مشتریش ارتباط بگیره، اونارو تبدیل کنه، رضایتشونو بالا ببره باید جمع کنه بره
چون اگه مشتری ازش خرید نکنه و رضایت نداشته باشه که مشتری جدید بیاره عملا فروشی نداره.
اگر از سی آر ام استفاده کنین خیلی راحت میتونین این ازتباط گرفتن با مشتری رو مدیریت کنین و بیبین تیم فروش چه عملکردی داره و تجزیه تحلیل کنین
پس استفاده ازCRMمیتونه خیلی مفید باشه برای کسب و کار.
ببینین همونظوری که گفتم برای همه کسب و کار ها نیازه این نرم افزار ولی هزینه کردن برای شرکت های کوچیک زیاد به صرفه نمیاد
البته که نسبت به بزرگی شرکت قیمت ها هم جا به جا میشه و به صرفه تر میشه
شرکت هایB2Bو شرکت هایB2Cخیلی به این موارد نیاز دارند چون میزان ارتباطشون با مشتری خیلی زیاده و ثبت همه این ارتباط ها و مدیریتشون خیلی به نفعشونه
درباره این سایت